Статут учнівської республіки "Артанія"

Правління учнівського самоврядування, від імені учнів, виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон учнівського самоврядування Анастасівського ліцею – закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області

Розділ 1

Загальні засади

1.1. Учнівська республіка «Артанія» - добровільна дитяча громадська
доброчинна позапартійна організація, яка сприяє вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров'я, культурному та фізичному
вихованню, згуртованості колективу ліцею, формуванню в ycix учнів
свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов'язків, які
зазначені у Статуті школи, «Єдиних вимогах до учнів».

1.2. Учнівська республіка у своїй діяльності керуєтъсяКонституціею України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно-правовими документами та цим Статутом.

1.3. Учнівська республіка організовуєтъсяз учнів ліцею.

1.4. Символами учнівської республіки ліцею є: Прапор, Герб, Гімн школи.

1.5 Учнівська група класу - первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівської республіки ліцею.

1.6. Учнівське самоврядування відповідає структурі:

Розділ 2

Мета і завдання

2.1. Метою організації учнівської республіки «Артанія» є розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді шляхом залучення до демократичного управління.

2.2. Головною метою є:

- Захист прав та iнтepeciв своїх членів;

- Інтеграція зусиль для добрих i корисних справ;

- Розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в ліцеї.

2.3. Завдання:

- Формування навичок самоврядування, соціальної відповідальності в пpoцeci практичної, громадської діяльності учнівської молоді;

- Формування суспільно-громадського досвіду особистості, розвиток, стимулювання, реалізація її творчого потенціалу;

- Формування життевої компетентності та стимулювання життєвого ycпixy старшокласників;

- Розвиток творчих рис характеру: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;

- Залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-політичних, моральних потреб суспільства;

- Об'єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їх творчих здібностей;

- Розвиток світогляду старшокласників для подальшого формування цивілізаційної компетентності.

Розділ 3

Права,свободи,обов’язки.

3.1. Члени учнівської республіки мають право:

- обирати та бути обраним до керівних органів;

- регулярно отримувати інформацію про діяльність учнівської ради;

- вносити пропозиції, ідеї щодо вдосконалення діяльності органів учнівської республіки;

- вносити на розгляд керівних органів ради пропозиції та запити й отримувати обґрунтовані відповіді;

- дискутувати, критикувати, відстоювати власну точку зору з усіх питань щодо діяльності учнівської Ради;

- особисто брати участь у зборах при обговорені питань;

- у будь-який час вийти з членів учнівської республіки .

3.2. Члени учнівської республіки зобов 'язані:

- дотримуватися Статуту учнівської республіки;

- виконувати рішення, постанови, прийняті загальними зборами та керівними органами учнівської республіки;

- брати участь у досягненні мети реалізації завдань органів учнівської республіки;

- піклуватися про авторитет ліцею;

- при порушенні або невиконанні норм, закріплених вище, член учнівської республіки може бути виключений.

Розділ 4

Про захист честі та гідності учня.

4.1 Особистість кожного, хто навчається в ліцеї , є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю учнів обмежувати їх права, ображати честь і гідність. 4.2 Образою честі і гідності учня є: - нанесення побоїв, побиття; -загроза, залякування і шантаж;

- вживання образливих слів, кличок;

- дискримінація за національними і соціальними ознаками

-глузування з фізичних недоліків;

- поява в стані сп’яніння;

- добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);

-здирство, вимагання;

- крадіжка;

- псування особистих речей інших людей;

- брудні наклепи, плітки;

- будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

Розділ 5

Керівні органи учнівського самоврядування 5.1.Збори. - Найвищий орган учнівської республіки загальношкільні учнівські збори, які збираються не менше 1 разу на рік з представництвом делегатів від колективних членів (класних колективів). Позачергові збори скликаються на вимогу президента учнівської республіки чи 1/3 членів учнівської Ради.

- До виняткової компетенціїзагальних зборів входять:

ü -затвердження та внесення змін і доповнень до Статуту й програми учнівської республіки;

ü вибори президента;

ü прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію учнівської республіки,

ü розгляд і затвердження звітів учнівської Ради;

ü оцінка діяльності учнівської республіки та її органів;

- Збори можуть вирішувати й інші питання, пов'язані з діяльністю учнівської республіки.

5.2.Учнівська Рада.

- У період між зборами найвищим виконавчим органом є учнівська Рада.

- Учнівська Рада складається із представників органів самоврядування класних колективів-активних, дисциплінованих учнів.

- До складу учнівської ради входять: президент, його заступник, голови центрів.

- До компетенціїради належить:

ü представлення та захист інтересів Ради ті його членів у взаєминах з іншими організаціями;

ü керівництво громадською діяльністю ради в межах компетенції, яка визначається зборами;

ü відповідальність за ведення та збереження документації;

ü скликання загальних зборів, затвердження їхнього порядку денного;

ü прийняття рішень про входження ради до інших громадських об'єднань і вихід із них;

ü затвердження символіки учнівського самоврядування.

- Рада проводить свої засідання 1 раз на місяць. Вона узгоджує роботу центрів, що створюються за окремими напрямками діяльності.

5.3 Центри

- До складу учнівської Ради входять такі центри:

ü Центр «Дисципліна та порядок».

-надає допомогу педагогічному колективу ліцею у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;

-організовує чергування класних колективів по ліцею, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових , оцінює якість виконання цієї роботи;

-виховує в учнів бережливе ставлення до збереження майна;

-створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентаря;

-призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями ліцею;

-Використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни;

-виходить з пропозиціями на батьківський комітет, адміністрації ліцею з питань поведінки учнів;

здійснює контроль за чергуванням і поведінкою в їдальні

ü Центр «Знання». - організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;

- надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;

- проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);

- члени центра беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання);

- систематично перевіряє виконання письмових д/з і ведення щоденників;

- проводить конкурси на кращий зошит і щоденник.

ü Центр «Організація дозвілля».

- керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення щодо підготовці цих заходів;

-несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;

-домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;

-вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

ü Центр «Прес-центр».

Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення інтер’єру, класних кімнат, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві новиниліцею

ü Центр «Опіка».

- Допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Афганської війни, учасникам АТО та їх сім’яям. інвалідам. Проводить доброчинні заходи.

ü Центр «Робота з молодшими школярами».

-піклуються про молодших школярів,вихованців ГПД;

-залучають дітей, підлітків до господарсько – трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля;

-готують творчі виставки учнів;

-в кожному класі організовують культурно – масову роботу, залучають учнів до участі в загально - шкільних заходах;

-організовують в ліцеї ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час;

-організовують культпоходи та екскурсії з врахуванням заявок класних колективів, веде облік відповідної роботи;

-надають посильну допомогу класним керівникам.

ü Центр «Фізкультури і спорту».

- Робота цього центру полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова центру повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени центра повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

ü Центр екологічного виховання «Паросток».

- Формує та розвиває дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Організує та проводить роботу з благоустрою пришкільної території, є ініціатором трудових десантів, екологічних місячників.

ü Пошуковий загін «Пошук»

- Центри самоврядуванняє структурними елементами учнівського самоврядування. Це добровільне об'єднання учнів, яке формується на початку навчального року з учнів ліцею за інтересами дітей.

- Кількість центрів визначається, виходячи з основних напрямків роботи школи, інтересів учнів.

- Мета центру розвиток інтересів і творчих здібностей школярів,формування активної життєвої позиції.

- Планування роботи центр здійснює самостійно, виходячи з основних положень річного плану розвитку школи та традицій, що склалися.

- Центр може бути утвореним не менше ніж з трьох членів (бажано по 1 від кожного класу).

- Голову центру обирають відкритим голосуванням із членів центру. - Голови центрів очолюють напрямки діяльності самоврядування ліцею, планують щоденну (щотижневу) роботу, проводять спільну роботу з консультантами, координують та контролюють роботу центрів, звітують перед учнями школи про роботу напрямку не рідше 1 разу на чверть на лінійці.

5.4. Повноваження вчителя – куратора.

-педагогічно,грамотно керує учнями,

-розширює гласнісить у роботі центрів,

-рекомендує членам центру цікаві справи.

5.5.Повноваження президента школи.

- Президент учнівської республіки здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною, координує роботу центрів, проводить засідання учнівської Ради.

- Президент учнівської республіки, його заступник обираються шляхом таємного голосування. Кандидат вважається обраним на посаду, якщо за нього проголосувала більшість голосів.

- Президент учнівської республіки підписує угоду про співробітництво з адміністрацією школи, батьківським комітетом.

Президент має право: - разом з адміністрацією планувати виховну роботу;

- укладати угоди від імені Ради;

- скликати позачергові збори ради за ініціативою членів ради;

- представляти інтереси ради у відносинах з іншими об'єднаннями, установами, громадянами;

- затверджувати положення, інші документи;

- у межах своєї компетенції давати розпорядження і доручення, обов'язкові для всіх членів ради;

- здійснювати контроль за виконавською дисципліною, координувати роботу центрів, проводити лінійки, засідання ради, збори учнівського самоврядування; - організовувати конкурси, змагання, вечори та зустрічі, брати участь у створенні клубів, гуртків, спортивних секцій.

5.6. Заступник президента.

- Заступник Президента здійснює роботу по активізації діяльності центрів, контролює виконання рішень засідань шкільної роботи, здійснює оформлення матеріалів.

- У разі відсутності президента виконує його обов'язки. 5.7. Класне самоврядування.

- Класне самоврядування є правом кожного класу школи.

-Форму та структуру самоврядування кожен клас розробляє самостійно.

- до складу ради класу входять відповідальні за різні ділянки роботи,яких обирають шляхом голосування строком на один рік. - у класі обирають також старосту класу.

5.8.Староста класу.

- Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями ліцею законів в межах класу,сприяє організації життя класного колективу. - Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник. - Староста звітується перед президентом, самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.

Розділ 6

Вибори.

6.1.Волевиявлення членів шкільного колективу здійснюється через вибори,референдум та інші форми безпосередньої демократії. 6.2.Право голосу на виборах мають члени шкільного колективу від 5 – го класу. 6.3.Вибори до органів учнівського самоврядування є вільними і проходять на підставі цього Статуту,загального рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. 6.4.Вибори призначає і затверджує Учнівська Рада. Вибори проголошують за ініціативи не менше як 60% учнів,які мають право голосу.

Розділ 7

Територіальний устрій. 7.1.За кожним класом закріплено класну кімнату,певну частину шкільного приміщення та шкільного подвір’я за погодженою схемою.

Розділ 8

Внесення змін до Статуту

учнівської республіки.

8.1.Про внесення змін до Статуту учнівської республіки затверджують на загальношкільних зборах,які призначає Учнівська Рада. 8.2.Зміни до Статуту може бути подано не менше як третиною учнівського колективу

Розділ 9

Прикінцеві положення.

9.1. Статут учнівської республіки набуває чинності з дня його прийняття.

9.2. Статут затверджується правлінням учнівського самоврядування та директором ліцею

9.3.Статут є дійсним, поки відповідає сучасній структурі ліцею.

Дитяча організація Анастасівського ліцею –ЗЗСО І- ІІІ ступенів складається з учнівської республіки “АРТАНІЯ”

( Анастасівська республіка талановитих, активних, незалежних, ініціативних ”я”)

Девіз якої: “Своїми вміннями й знаннями прославим рідний край”,

добровільно створена на учнівських зборах 29 вересня 2009 року.

Основу учнівської республіки складають учнівські групи ( класні колективи 5-9 класів),які мають такі назви:

5 клас - «Дружба» - 5 учнів;

6 клас - «Веселка»- 3 учні;

7 клас - « Данко» -6 учнів;

8 клас - «Січ»- 5 учнів;

9 клас - «Лідери» 5 учнів;

В кожному класі створені класні куточки ,в яких відображена назва, девіз, напрямки роботи, доручення, цікаві справи класу.

До складу дитячої організації школи входять “Добрики” (учні 1-4 класів)

1 клас – «Пізнайки» - 6 учнів,

2 клас – «Капітошки» - 4 учнів,

3 клас – «Козачата» - 10 учнів,

4 клас – «Бджілка» - 5 учнів,

які проживають в “Країні Добриків ”, мають свої правила, закони, працюють по програмі “Країна Доброти”. Дитяча організація нашого ліцею має свої давні традиціі: святкування Дня Знань, Свято квітів та урожаю, Дня вчителя, Дня захисника України, Свято Матері, День Перемоги, День пам*яті К.І. Зеленко, Новорічні свята...

Учнівська республіка – це спосіб, принцип організації учнівського колективу,що забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі в справах ліцею, класу, до вирішення важливих питань життя ліцею. Головним завданням якої є формування і розвиток соціально – активної , гуманістично – спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією ,почуттям національної самосвідомості.

План

роботи учнівського самоврядування

Анастасівського ліцею - ЗЗСО І-ІІІступкеів

на 2022/23 навчальний рік.

Місяць Зміст роботи Відмітка про виконання
Вересень I семестр Засідання 1: 1.Вибори членів активу учнівського самоврядування, та активу класів 2.Затвердження плану проведення засідань учнівського самоврядування на І семестр. 3.Визначення завдань щодо роботи центрів учнівського самоврядування на навчальний рік, затвердження планів роботи 4.Планування та проведення заходів до місячника безпеки життєдіяльності «Увага! Діти на дорозі! 5.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах. 6.Участь у Всеукраїнському дні прибирання. 7.Проведення заходів до Міжнародного Дня миру. 8. Операція «Живи, книго!». 9. Участь у засіданні Ради профілактики. Круглий стіл «Жорстоке поводження з однолітками». 10.Підготовка до святкування в ліцеї Дня працівника освіти та Дня самоврядування.
Жовтень Засідання 2: 1.Підсумки проведення Дня самоврядування. 2.Акція «Турбота» до Дня людей похилого віку. 3.Робота центру дисципліни і порядку по організації контролю за чергуванням у кабінетах, порядком у приміщенні ліцею та на її території. 4.Підготовка до загальношкільного фестивалю «Щедра осінь» 5.Організація та проведення заходів до Дня захисника України. 6. Школа учнівського самоврядування. Круглий стіл «Учнівське самоврядування,проблеми і перспективи» 7. Урок мужності «Книга Пам’яті України розповідає…»( до Дня визволення України). 8.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах 9. Затвердження плану проведення зимових канікул, складеного з членами учнівського самоврядування спільно з класними колективами, педколективом школи.
Листопад Засідання 3: 1.Аналіз стану відвідування ліцею учнями .Роль ценру дисципліни і порядку у цій роботі. 2. Школа учнівського самоврядування. Гра – подорож «У країну Добриків». 3.Участь у організації та проведенні тижня рідної мови доДня української писемності та мови. 4.Участь у проведення тижня толерантності 5.Шкільна акція «Скажімо курінню – ні!» (до Всесвітнього дня відмови від паління – 20.11)» 6.Проведення заходів до Дня Гідності та Свободи. Акція «Стрічка Свободи» 7.Проведення заходів до Дня пам’яті жертв Голодомору. Участь у Всеукраїнській акції «Запали свічку пам’яті» 8.Виставка класних плакатів до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. 9.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах.
Грудень Засідання 4: 1.Робота центру освіти з учнями, які мають початковий рівень знань та учнів, які нерегулярно виконують домашні завдання. 2.Контроль з боку центру дисципліни та порядку за зовнішнім виглядом учнів в ліцеї. Організація рейдів – перевірок. 3.Підготовка та проведення заходів до Дня Збройних сил України. Акція «Пакунок вдячності воїнам АТО». 4.Майстерня Діда Мороза «Поринь у казочку зимову»: -Проведення дня Св. Миколая - акція«Подарунок від Миколая» 5.Участь у операціях «Допоможемо птахам», «Годівничка». 6.Організація проведення Новорічних свят.Конкурс на кращий новорічний букет та новорічну стіннівку. 7.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах. 8.Затвердження плану проведення зимових канікул, складеного з членами учкому спільно з класними колективами, педколективом ліцею.
Січень II семестр Засідання 5: 1.Результати роботи парламенту за І півріччя, (підсумки роботи учнівської ради у повному її складі та окремо по центрах). 2.Затвердження плану проведення засідання учнівського самоврядування на ІІ півріччя. Анкетування «Думаю. Мрію, Пропоную» ( для проведення виховних заходів в школі). 3.Організація та проведення відеочеленджа «Щедрий вечір, добрий вечір». 4. Участь у заходах до Дня Соборності. 5.Рейд по перевірці зовнішнього вигляду «Культура зовнішнього вигляду». 6.Ігрова програма з елементами тренінгу «Лідерство – це дія!». 7.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах.
Лютий Засідання 6: 1.Допомога у проведенні дня безпечного Інтернету«Разом для найкращогоІнтернету”. 2. Підготовка та проведення заходів до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав. 3.Організація заходів до Дня Святого Валентина. 4.Конкурс снігових скульптур «Снігові фантазії» 5.Школа учнівського самоврядування. Диспут “Який Я? Який ти?” Проведення тестування на визначення рівня вихованості учнів. 6.Участь у проведенні заходів до Дня Небесної сотні 7. Участь у проведенні Тижня української мови та літератури. 8.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах
Березень Засідання 7: 1.Організація святкових заходів до Міжнародного жіночого 2.Організація та проведення Шевченківського тижня 3.Спільне засідання лідерів учнівського самоврядування та бібліотечного активу. Вивчення рівня активності учнів щодо відвідування бібліотеки, допомога у проведенні Тижня дитячої та юнацької книги. 4.Систематичне проведення веселих, рухомих перерв для учнів початкових класів на подвір’ї «У колі друзів». 5.Участь у фестивалі агітбригад «Молодь обирає здоров’я». 6.Школа учнівського самоврядування. Гра–експрес “Конфлікти та їх розв’язання”. 7.Затвердження плану проведеннявесняних канікул, складеного з членами учкому спільно з класними колективами, педколективом ліцею. 8.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах
Квітень Засідання 8: 1.Участь у всеукраїнській екологічній акції «Приберемо світ», «Чисте довкілля – здорова нація». 2.Організація заходів до Всесвітнього дня здоров’я: - - планування та проведення місячника здорового способу життя «Здоров’я – розкіш для людини, найбільша цінність у житті, 3. Про проведення конкурсу «Міс і Містер ліцею». 4.Виставка - конкурс «Писанка – 2022» 5.Організація та проведення заходів до Дня пам’яті, Чорнобиля «Гірчить Чорнобиль крізь роки». 6. Рейд-перевірка «Щоденник – наш помічник». 7.Проведення анкетування «Ефективність роботи учнівського самоврядування у класних колективах». 8.Участь у районних, обласних та Всеукраїнських конкурсах
Травень Засідання 9: 1. Розширене засідання учнівської ради: «Підведення підсумків роботи учнівського самоврядування за навчальний рік». Виконання планів та завдань, передбачених річним планом виховної роботи ліцею. Визначення завдань щодо роботи на наступний навчальний рік. 2.Участь активу ліцею у заходах присвячених Дню пам’яті та примирення. 3. Організація заходів до Дня Матері. Виставка-конкурс дитячої творчості «Букет для матусі» 4.Участь у заходах присвячених Дню Європи. 5.Організація та проведення флешмобу «Вишиванка нас єднає». 6.Участь у святі «Срібний дзвоник кличе в літо».Організація фотовиставки «Яким був 2021-2022 н.р.» 7. Підготовка до свята до Дня захисту дітей: Чарівна країна дитинства»

Президент

учнівської республіка «Артанія» -

Аналіз роботи учнівського самоврядування

Самоврядування – це належним чином організована робота, для того,

Щоб однаково добрежилося всім, хто разом вчиться або працює…

Щоб один одного не кривдили, не перешкоджали, не докучали…

Щоб допомагали, піклувалися, стежили за порядком і правопорядком…


Учнівське самоврядування — це реальна участь дітей за допомогою своїх колективних органів у вирішенні завдань, що стоять перед ліцеєм.
Основою реального існування учнівського самоврядування є його правомочність. Відсутність реальних прав і гарантій — основна причина формалізації його діяльності. Адже визнати на ділі, а не на словах, реальні права учнів у їх самостійно керованій діяльності куди важче, ніж усе зробити самому вчителеві.
Керуючись вище сказаним, враховуючи особливості шкільного колективу, з метою активізації залучення учнів до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя ліцею вирішили обрати як модель учнівського самоврядування - «Учнівську республіку».

"Учнівська республіка"- це добровільне об'єднання старшокласників, яке діє з 2009 року відповідно до мети та статуту, розроблених старшокласниками Заснована учнівська республіка уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню в них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Членами учнівського самоврядування є:
учні ліцею, педагог-організатор,практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники, які виступають у ролі наставників і консультантів , надають методичну та практичну допомогу школярам , координують співпрацю ценрів.

За цією моделлю в Анастасівському ліцеї вже тривалий час існує учнівське самоврядування зі своєю структурою , Статутом , принципами, напрямками і функціями діяльності , правилами організації стосунків між учнями, метою якого є:
- виховання соціально зрілої, творчої, ініціативної особистості через участь її в діяльності учнівського парламенту, що існує на принципі самоврядування;
- самоусвідомлення відповідальності за свої вчинки;
- створення умов для розвитку творчих, організаторських, спортивних здібностей, самовизначення та самовдосконалення її членів.
Перший ступінь учнівського самоврядування– класне самоврядування. Його роботу організовує рада самоврядування класу, до складу якоївходять класний керівник, староста классу, члени учнівської ради.
Кожен клас має головне творче завдання і наприкінці навчального року готує творчий звіт про виконання свого завдання, тобто бере участь у IV етапі конкурсу «Клас року» .Кожний учень працює не тільки у своєму центрі, а й має постійне й тимчасове доручення, бере участь у роботі ініціативних творчих груп. Таким чином до класного самоврядування залучаються всі учні класу.
Другий ступінь шкільного самоврядування— учнівська Рада на чолі з президентом. У складі Ради— президент, заступник президента і члени учнівської ради (по 1 учню від кожного класу). ЇЇ засідання відбуваються щомісяця, на них планується робота та підбиваються підсумки роботи центрів, класів. Для цього старости класів та голови центрів готують рапорти. Вищий ступінь шкільного самоврядування – загальношкільні учнівські збори. Вони відбуваються 1-2 рази на рік. У проведенні беруть участь учні 5-9-х класів та вчителі.
На зборах : - слухається звіт президента про виконану роботу за минулий рік;

- затверджуються заново розроблені та доопрацьовані документи учнівської Ради;

- виступають зі своєю передвиборною програмою кандидати в президенти «Учнівської республіки»; - визначаються головні напрями діяльності.

Мета й завдання учнівського самоврядуваннятісно пов’язані з роботою педагогічного коллективу, який у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „ Про загальну середню освіту”, „Про охорону дитинства” іншими законодавчими актами України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, власним статутом. Учнівська Рада має настінний куток, у якому міститься дані про склад учнівської ради,правила для учнів, девіз, емблема, інформація .За ініціативою ради з 2012року проводиться загальношкільний конкурс «Клас року» з метою виявлення найбільш згуртованих класних колективів. У цьому конкурсі беруть участь 5-9 класи школи. Результати конкурсу затверджуються Радою ліцею (травень); класи-переможці нагороджуються грамотами .
Члени учнівської республіки є ініціаторами й організаторами проведення

загальношкільних свят до Дня вчителя, Дня захисника України, новорічних привітань, Дня Валентина, 8 Березня, Дня Матері. Всі разом плануємо та проводимо виховні заходи: бесіди, круглі столи, акції, екскурсії, КВК,естафети, традиційні і обрядові свята, новорічні ранки, різноманітні конкурси: малюнків, пісень, віршів, гуморесток… Традицією ліцею стало проведення ряду свят:

Ø ДЕНЬ ЗНАНЬ;

Ø День вчителя;

Ø предметні тижні;

Ø свято Миколая;

Ø новорічні ранки з учнями молодших класів;

Ø бал-маскарад для старшокласників;

Ø свято Валентина;

Ø виховні заходи присвячені Т.Г.Шевченку.

Ø День гумору,

Ø День скорботи,

Ø Зустріч випускників;

Ø Останній дзвоник;та інші.

Також організовуються зустрічі з працівниками різних служб (поліції, медицини, соціальних служб для молоді), учасниками війни та праці, письменниками рідного краю. Члени учнівського самоврядування допомагають в організації заходів, входять до складу журі різноманітних інтелектуальних турнірів, зокрема: «Мовознавчий турнір», «Математичний КВК», «Правознавчий брейн-ринг», «Найрозумніший учень з географії». Учні організовують загальношкільні акції «Запалімо свічку», «Зупинимо СНІД», «Скажемо курінню НІ!», виступають у складі агітбригад «Здоров’я», «Юний еколог». Найбільше імпонує членам самоврядування організовувати й проводити розважальні програми з різними розіграшами та конкурсами: «Свято квітів», «Міс Осінь», « День сміху», «Український ярмарок», а також спортивні змагання «Олімпійський урок», «Козацькі забави».

Одним з напрямків діяльності органів учнівського самоврядування є волонтерська діяльність, що виявляє «адреси милосердя» та організовує допомогу дітям з особливими потребами, учасникам АТО та їх сім’ям,одиноким пристарілим, організовує участь учнів ліцею у благодійних акціях.У ліцеї вже стало традицією допомагати благодійній організації “ Червоний Хрест ”. Саме завдяки лідерам учнівського самоврядування розповсюджуються марки « Червоного Хреста ». На високому рівні у ліцеї проводяться акції “Допоможи ветерану”, “Милосердя””, “Подаруй дитині іграшку”, “Подаруй книгу шкільній бібліотеці”, “Турбота”, “Ветеран живе поруч”, “Подарунок від святого Миколая”, “Збережи книгу”, заходи до тижня благодійництва.
Учні з великим ентузіазмом залучаються до участі у конкурсах та змаганнях різних рівнів. Вони стають неодноразовими призерами та переможцями цих конкурсів та змагань. Для учнів 1-4 класів створена шкільна організація «Країна Добра» у формі гри-змагання проводяться заходи що сприяють розвитку активності дитини, її ініціативи та взаємодопомоги. Дуже важливо, щоб діти почували себе членами єдиного колективу, виявляли увагу один до одного, навчалися спілкуватися, цікавитися успіхами друзів, знаходити спільні інтереси. Відповідно до тематичного періоду педагогом-організатором розробляються завдання, які включають різні види колективної діяльності. Діти знайомляться із завданнями, обговорюють, обмірковують хід їх виконання, розподіляють доручення. Саме доручення виховує в дитини волю й наполегливість, самостійність і організованість, уміння доводити розпочату справу до кінця, формує активну суспільну позицію. Організаційною формою підбиття підсумків є збір, на якій проходить звіт командирів класів. На таких зборах і святах учні обов’язково грають, співають, танцюють, і звичайно ,отримують нові завдання, а переможець – почесну грамоту чи диплом.

ü Позитивних результатів можна досягти лише тоді, коли будуть створені умови для реалізації творчого потенціалу кожної дитини. Зважаючи на це, у ліцеї були проведені передвиборча кампанія й вибори Президента, максимально наближені до реалій життя, а також створені центри. За кожним центром педагогічна рада закріплює вчителів-кураторів, які постійно мають допомагати органам самоврядування, сприяти визначенню мети діяльності, плануванню роботи, вирішенню складних ситуацій, управлінських завдань. Основні напрямки діяльності центрів такі:

ü Центр «Дисципліна та порядок».

-надає допомогу педагогічному колективу ліцею у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;

-організовує чергування класних колективів по ліцею , на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових , оцінює якість виконання цієї роботи;

-виховує в учнів бережливе ставлення до збереження шкільного майна;

-створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентаря;

-призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями ліцею;

-використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни;

-виходить з пропозиціями на батьківський комітет, адміністрацію ліцею з питань поведінки учнів;

здійснює контроль за чергуванням в їдальні

ü Центр «Знання». - організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;

- надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;

- проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);

- члени центра беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання);

- систематично перевіряє виконання письмових д/з і ведення щоденників;

- проводить конкурси на кращий зошит і щоденник.

ü Центр «Організація дозвілля».

- керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення щодо підготовці цих заходів;

-несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;

-домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;

-вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

ü Центр «Прес-центр».

Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення інтер’єру, класних кімнат, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.

ü Центр «Опіка».

- Допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Афганської війн, учасникам АТО та їх сім’я,. інвалідам. Проводить доброчинні заходи.

ü Центр «Робота з молодшими школярами».

-піклуються про молодших школярів, вихованців ГПД;

-залучають дітей, підлітків до господарсько – трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля;

-готують творчі виставки учнів;

-в кожному класі організовують культурно – масову роботу, залучають учнів до участі в загально - шкільних заходах;

-організовують в ліцеї ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час;

-організовують культпоходи та екскурсії з врахуванням заявок класних колективів, веде облік відповідної роботи;

-надають посильну допомогу класним керівникам.

ü Центр «Фізкультури і спорту».

- Робота цього центру полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова центру повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени центра повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

ü Центр екологічного виховання «Паросток».

- Формує та розвиває дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Організує та проводить роботу з благоустрою пришкільної території, є ініціатором трудових десантів, екологічних місячників.

ü Пошуковий загін «Пошук»

Тільки в процесі співпраці педагогів і батьків можна успішно вирішувати проблему розвитку особи школяра в процесі учнівського самоврядування. Процес взаємодії сім'ї і школи спрямований на активне включення батьків у навчально-виховну роботу, в позаурочну дозвільну діяльність, співпрацю з дітьми і педагогами.

Для реалізації принципів і розвитку учнівського самоврядування в ліцеї використовуються різні форми співпраці з батьками:

o батьківський лекторій;

o поради батькам, створені дітьми і презентовані під час батьківських зборів;

o спільна діяльність у творчих об'єднаннях різної спрямованості;

o родинні свята;

o майстер-клас за участю батьків;

o екскурсійні поїздки;

o допомога в зміцненні матеріально-технічної бази школи;

o участь батьків у роботі ради ліцею;

o творчий звіт роботи учнівського самоврядування школи.

Процес становлення і дії учнівського самоврядування реалізується в діяльності, яка на початку здійснюється дитиною за допомогою дорослих, а потім - самостійно. Саме у спільній діяльності відбувається розвиток, розкриття внутрішніх можливостей дитини. Тому важливо об'єднати всі зусилля сім'ї та педагогів для виховання особистості, яка відповідає сучасним вимогам суспільства.

Основними формами співробітництва адміністрації ліцею з учнями є такі:

Ø загальні збори школярів;

Ø спільні засідання з органами учнівського самоврядування з питань організації навчально-виховного процесу;

Ø делегування учнівським лідерам деяких повноважень: контроль за дисципліною, організованим початком навчального дня, анкетування учнів з актуальних питань шкільного життя, запровадження курсів за вибором тощо.

У ліцеї функціонують кабінети для практичного психолога, соціального педагога, кімната учнівського самоврядування, актова зала, бібліотека, спортивна зала. Класи діцею оформлені з урахуванням наукової організації праці. Тут комфортно і навчатись, і просто проводити вільний час. Учні залюбки залишаються після уроків на заняттях факультативів, додаткових заняттях, беруть участь у позакласній роботі. Класи технічно устатковані: наявні комп’ютери, телевізори (майже в усіх класах), у ліцеї діє Internet. Навчально-методичне, кадрове та матеріально-технічне забезпечення рівня освітньої діяльності Анастасівського ліцею –ЗЗСО І-ІІІ ступенів достатнє для вивчення інформаційних технологій та впровадження здоров’язберігаючих технологій

Наш ліцей – є частинкою великої української держави. І ми щасливі , що народилися і живемо на

такій чудовій, багатій, мальовничій землі .

Кiлькiсть переглядiв: 273

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.